Kolekcja Miss Fap została zaprezentowana na
ostatniej Międzynarodowej Wystawie Płytek Ceramicznych i Wyposażenia
Łazienkowego Cersaie 2009 w Bolonii. Wpisuje się w wyraźny, nowy trend
cienkich płytek ceramiczny, zapoczątkowany przez włoskich producentów.
Płytki Miss Fap mają grubość zaledwie 5,5 mm, co sprawia, że są
niezwykle lekkie i układa się je o wiele łatwiej niż te o klasycznej
grubości. W celu stworzenia nowych i lekkich płytek w fabryce włoskiego
producenta zmodyfikowano linię produkcyjną. Aby zachować wytrzymałość
przy zmniejszeniu masy i grubości konieczne stało się gruntowne
przemodelowanie procesów wytłaczania, dekorowania, szkliwienia,
wypalania i rektyfikowania płytek – mówi Kazimierz Kaźnica,
współwłaściciel Max-Fliz.
W rezultacie Fap Ceramiche wyprodukowało innowacyjne płytki,
niezwykle cienkie z błyszczącym wykończeniem. Kolekcja Miss Fap jest
kamieniem milowym dla włoskiego producenta. Płytki z tej linii, mimo
niewielkiej grubości, odpowiadają wymogom elastyczności oraz
wytrzymałości, dzięki czemu można je zastosować w zasadzie w każdym
pomieszczeniu. Płytki dostępne są w formacie 30,5 cm x 91,5 cm, co
pozwala na stworzenie błyszczących, przypominających lustro
powierzchni. W salonie Max-Fliz znajdziemy między innymi płytki w
kolorach inspirowanych naturą i z szeroką paletą wzorów, wśród których
można dobrać te idealnie dopasowane do wymarzonego wnętrza.
Z pewnością do ich zalet można zaliczyć niewielką wagę. Dzięki
temu nie obciążają konstrukcji, na której się je układa. Do tego są
łatwiejsze w obróbce – łatwiej je ciąć i wiercić w nich otwory. Nie bez
znaczenia jest także akcentowanie ich ekologiczności. Cieńsze i
mniejsze płytki to mniej materiału wykorzystanego do ich
wyprodukowania. Mniej materiału do obróbki oznacza także mniejsze
zużycie energii. Producenci, w tym Fap Ceramiche, mocno obecnie
akcentują swoją troskę o środowisko naturalne, co szczególnie widoczne
było na Cersaie 2009, gdzie praktycznie każdy pokazywał „zielone”
kolekcje - tłumaczy Kazimierz Kaźnica.
Salony Max-Fliz wprowadzają nowości do Polski wkrótce po ich
światowej premierze. Dzięki temu lokalni klienci mogą wyposażyć swój
dom w zgodzie z najnowszymi trendami.